Archivo del blog

domingo, 23 de abril de 2023

Notes del recer de Pascua

 

Jesús es paraula per comunicar-se amb mi , entrar en diàleg amb mi, que per això m’ha fet a imatge i semblança seva.

La meva capacitat de comprensió, de diàleg, de apreciar i de estimar i crear, es lo que es nota la seva imatge en el meu esser.

El nostre diàleg amb Deu  te 2 àmbits  complementaris:

1r. La creació, nom de Deu.

2n. La salvació, identificació amb   Jesús, perdó.

Compte que lo contrari es la soledat, el desconcert (no acceptar-se a si mateix, o no acceptar els altres), i la mort.

Allunya’m Senyor,  de trencar el diàleg amb tu, no em deixis sol, perquè reculo en el teu camí.

Ell sempre ha posat damunt meu la seva ma ; soc jo que visc ofuscat i no ho reconec.

Vull estar  mes atent, saber millor com te expresses en mi.

Me has teixit a les entranyes de la meva mare, i no em reconec com a imatge teva de manera prou conscient, perquè inclogui tot el meu existir, dubtes, incoherències, decisions preses per el meu compte, mancances en la escolta de la paraula.

¿I vosaltres que dieu qui soc jo? Se qui es per les obres que he reconegut d’ell:

-Experiència de salvació: Anar a confessar-me i experimentar immediatament una alegria desbordant.

-Estar sol en un recés i m’agafen ganes molt intenses de abraçar-me a  una imatge de Jesús crucificat , i experimentar intensament el seu amor.

-pregar per altres i comprovar com Jesús ha escoltat la pregaria.

-Enfrontar-me en nom de Jesús, al maligne en persones infectades i tranquil·litzar-les.

-Pregar per un ludòpata i quedar curat.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           -Pregar per una persona que rebutjava el seu cos i sortir-ne guarida

-persones que per la pregaria d’intercessió han quedat relaxades , com adormides.

Jesús humanitat de Deu.

Paraules essencials: La unió amb Deu depèn de tenir cura del germà.

Diferents conceptes bíblics de la mort:

-la física com fi natural de la nostra permanència a la terra.

-la mort violenta , no volguda.

-La mort per condemna, desgraciada.

-La mort de la comunitat  creient, o del seu representant.

- La mort per eutanàsia, o per cuidats pal·liatius, com a conseqüència de sedació.

No hay comentarios: