Del reses de Quaresma:” Sigueu conscients dels dons
que heu rebut.”
La pedagogia de la església no afavoreix la maduració espiritual
i humana de cada membra de la comunitat, no s’afavoreix que cada membre
desenvolupi els dons o carismes o habilitats, per ser testimonis del missatge cristià,
cal dons induir a que cada u reconegui els dons que ha rebut per naturalesa i
per gracia, per posar-los en practica en la comunitat cristiana i humana.
Una visió sinodal de la comunitat, una actitud dialogant
en els responsables de les comunitats, la organització i estructura de l’església
mes fiada del Esperit que de les pròpies forces malgrat pugui semblar un caos, però
amb molt criteri de lo que es just i bo per la comunitat, detectant i
aprofitant totes les manifestacions de la
gracia en els seus membres, deixant
de banda determinats criteris estètics,
o d’ordre, tenint en compte que no tothom es per a tot: no tothom es per ser
catequista dels infants, ni per ser del consell pastoral, ni per cuidar de la
dignitat del culte o la ornamentació , o de la
conservació del templa, o de la atenció dels pobres o els malalts, o per predicar, o per
organitzar festes.
Que sigui la comunitat que reconegui els dons de cada u dels membres, mes que el responsable de la mateixa, aquest en tot cas que ho confirmi. Es el mètode que l’Església ha utilitzat per declarar diversos dogmes, i que ningú s’atribueixi un servei en exclusiva defensant el lloc del seu servei. Que cada u es trobi a gust i ampla en el seus servei.
No hay comentarios:
Publicar un comentario