Archivo del blog

miércoles, 12 de octubre de 2022

Desde un altre punt de vista.


El monjo estudia la bona manera de edificar un mon millor en vida comunitària.

La dimensió fraterna i comunitària des de un amor universal d’ajuda mútua tan quan sigui necessari, pot entrar en conflicte amb els aspectes propis de  vocació al matrimoni i a la família, perquè aquesta no sols necessita una llibertat en la disposició de bens, sinó que en la mútua atenció amorosa de la parella hi juguen unes preferències que no tenen les persones que personalment estan entregades totalment a la comunitat amb el celibat com a signe visible de confiança amb Deu, i en general de estimació en plenitud des de tots els àmbits de la pròpia persona a tota la humanitat.

La teràpia psíquica y espiritual ens calen a tothom.

El monjo s’aparta del mon i es tanca a la seva cel·la  renunciant a tota mundanitat i abraçant la pobresa alliberadora així com la obediència dialogada que ens exigeix la escolta a l’Esperit Sant, es l’estil de vida de ser deixebla de Jesús específic de qui centra en el servei a la comunitat cristiana i humana, tots els àmbits de la seva vida.

En canvi en la família el servei preferent ha de ser per la parella i els fills reduint el tipus de disponibilitat del monjo.

Construir la unitat en la pròpia vida es propi de tot cristià sota el discerniment del Esperit Sant.

El monestir com lloc obert de intensa i amplia experiència espiritual orientada a la escolta i assessorament a la gent que necessita suport en el seu creixement interior i en el desvetllament personal del misteri de Deu com amor a tota la creació.

Tot cristià no ha de posar res per sobra del amor al Crist segons se ens demana en els manaments de la antiga llei. Es per a tothom madur espiritualment disposar del “sentit místic”, tan per els que viuen totalment entregats al servei de la fe com els que viuen en els afers temporals.

El monjo com a persona humana  dona atenció a les seves necessitats físiques com tota altre persona cuidant la Salud, la alimentació i el descans, perquè es part d’aquest mon.

¿I com distingir això de la mundanitat? En aquets àmbits de persona consagrada es distingeix perquè no es selectiva, ni es acumulativa, no frueix  dels bens materials  segons desitja, sinó en funció del servei al testimoni.

El seglar dedicat als afers temporals ofereix al ciutadans el servei de les seves mans, del seu treball, no compatible amb  la dedicació monacal.

La cel·la lloc de conversació amical amb Deu, cosa que no te el home dedicat a les coses temporals.

Units per respondre a una vida evangèlica; malgrat tot el  monjo també participa de la debilitat humana amb alts  i baixos , i es la comunitat qui fraternalment el sosté en els seus moments baixos; així ens sentim corresponsables en la ajuda mútua, no en el exigir ni en el condemnar, ni separar, sinó en restaurar.

No hay comentarios: