Archivo del blog

lunes, 4 de enero de 2021

LLIBERTAD DE DEU I LLIBERTAD DE'L HOME

 

Romans 9,14-21.Aixó es la promesa “Per aquet temps tornaré i Sara haurá tingut un fill”

Hi ha tambe el cas de rebeca que va concebra 2 fills  d’un sol homa, dons be quan encara no habían nascut es va confirmar la elecció de Deu a favor de Isaac, i no pas pèr lo que hagueran fet de bo o dolent, va, ser Deu que anunciá a Rebeca : “ El mes gran servirá al mes petit” o en una altre ocasió diu el Senyor “He estimat Jacob i l’he preferit a Esaú.” I quan diu a Moisés : Em compadeixo de qui em vull compadir i tinc misericordia de qui vull tenir misericordia, o diu la escriptura referint-se al faraó:t’he fet sorgir per mostrar a través teu el meu poder i perque la meva anomenada arribi arreu de la terra.”

¿ Perque uns experimentan la compasió de Deu i altres endureixen el cor?

¿Perque Deu es queixa encara?

¿Qui pot resistirse a la seva voluntad?

¿Peró qui ets tu home per discutir amb Deu?

 ¿Es que la figura pot dir al terriser perque m’has fet així?

He pregat demanant al Senyor que em faci entendre tot aixó de l’acta del equip de Catalunya,

Deu es lliure respecte a nosaltres, i no el podem condicionar en res.

 “em compadeixo de qui em vull compadir”

 “i tinc misericordia de qui vull tenir misericordia”

Tot depen no del voler y del esforç humá sino de la compasió de Deu.

Si  Deu está per damun del voler i del esforç humá ¿Perque encara es queixa? ¿Qui es pot resistir a la seva voluntad? I es que en bon seny no podem resistirnos. Amb bon seny Adam no hauria menjat la fruita prohibida. Si Deu es lliura respecte a nosaltres , fets nosaltres a la seva imatge també som lliures respecte a ell per desgracia nostra.

I es que resistir-me a cumplir la voluntad de Deu per a mi es pendre un cami de mort , de destrucció, per aixó resistir a la voluntad de Deu no porta re de bo.

A Deu la queixa li surt del cor¿perque criatures inteligents fetes a la meva imatge, primorosament semblants a mi mateix, em rebutgen? Que en treuen d’aixó?.

Deu ens ha fet perque arribem a la nostra plenitut a la plena felicitat en ell.

Deu te poder per deixar que el farao s’enfonsi en lo que ell ha escollit. Deu es compadeix fins el limit de la llibertat humana, si el farao va perseguir Israel fins a trovar la mort, si Judas va traí Jesús, Deu tenía poder per deixar que moris  penjat per voluntat propia.

Aquestes paraules ens donen una lliçò : Sintonitzem amb la queixa de Deu, i Mantenim-nos fidels a la seva voluntat, individual i comunitariament, será ell qui portará a la comunitat dels seus seguidors a  els que l’acceptin i l’acullin junts a gaudir de la seva misericordia,de la seva joia, i a la lloança de qui fa obras prodigioses.

No hay comentarios: